-------------------------------------------TERIMA KASIH SUDI DATANG KE BLOG SAYA ;D-------------------------------------------
-----------------------YANG MANA ELOK JADIKAN PANDUAN, YANG MANA BURUK JADIKAN TAULADAN ;D-----------------------
--------------------------------SALAM KASIH & SAYANG, LOTFI-SARAH-KHALYSH-KEISHA-KASHIF--------------------------------

Saturday, February 6, 2010

Bola2 magik,penemuan terbaru ku :)

Tadaaa...!!
Fuh fuh!...berabuk ahahhaa...
Tersangat malas nyer nak hapdate...
Tah hangin ape tah melanda... :) hmm

Dak kecik tu pun skang ni kemain "nak nenyok emel..nak nenyok emel..."
Macam le dia ade emel...hahahaa
Haih budak kecik zaman skang nih, tersangat lah advance nyer...
BTW lupakan dia sekejap...:)
Meh nak citer penemuan terbaru ku...
Tak tau la kalau org lain dah pakai lama dulu dr aku kan...
Ni hah menatang ECO LAUNDRY BALL ni...
Tapiaku tersangat lah kagum ngan bola2 nih...

Ni kotak dia...
Memule tu aku cam yo yo ooor je lah kan...
Takkan ler pakai bola ni, cuci2 gitu je baju sume bersih...
Tapi idea dia tu mmg menarik...
Jimat air sbb xpakai sabun so xpayah nak rinse beriya...
Maka jimat lah sabun atau duit sbb xpayah beli sabun dah...
Giler ekonomi lah kan...sbb tahan 1000 cucian...
Means kalau mcm aku ni basuh 2xsehari, tahan le smpai 15bulan...


Nih aku beli RM95 sekotak...ada 2 bijik tu...
Ngan sebatang stain remover...
Tapi aku xpakai pun...stain remover tu....
Aku lg pecaya dynamo hehehe...
Calit skit je...wallah...!!!

Ni bola getah tu dr dekat...
Dalam dia ada biji2 seramik...
Luar dia tu dr getah...so yg mcm ala2 tajam tu...
Sebnarnyer sangat lembut pada kain...
Kang xpasal2 habis basuh histeria...
Sbb baju sume bebulu2... :) hohoho tidaaak tidaaak...


Cara penggunaannya:
1) Campak 2 biji dalam mesin beserta baju.
2) Bg kotoran degil calit kan sedikit detergen.
2) Rendam 1jam...
3) Pastu basuh cam biasa...
4) 1x wash + 1x rinse + 1xspin...
5) Settel...
6) Sekali sekala...1bulan sekali jemur laundry ball bwh matahari :) utk regenerate...

Cemana ECO LAUNDRY BALL ni leh membersihkan baju...?
Aku malas dah nak type...
Bace je lah kt kotak tuh....yer :)

So aku pun ape lagi try le...
Kasi test kt pakaian yg plg kotor n busuk...
Apa lagi kalau bukan ClothDiaper Khalysh...huhuu
Nak2 dah lame pakai CD tu kan...
Lelame basuh ngan sabun pun...
Ade la jugak skit2 bau hancing tu...
Nak jemur bwh matahari baru nk hilang bau...

So ni le hasilnya...

1jam SOAK + 1x WASH + 1x RINSE + 1x SPIN
Tanpa sebarang sabun...Waaaaaaa....
Aku sgt sgt KAGUM dengan hasil nya...
Bersih!!...dan yg plg penting xde bau hancing dan sebagainya...
Wawawa BEST BEST BEST!

So pas ni xpayah nak pakai sabun utk cuci CD lagi...
Dan xpayah nak xtra rinse untuk hilang kan bau hancing lagi...
Yea!!!!
Senang kerje aku... :)

So aku pun wat la kire2 penjimatan...
Dynamo / ECO laundry ball
Bebaloi ke beli menatang alah ni kan...

Soooo....

Untuk 1hari 2x basuhan x 15bulan:

2 biji Eco Laundry Ball = 15 bulan = RM95 sahaja :)
5L Dynamo = 15 bulan = RM300 (RM20 x 15 bulan)

Kalau xcukup 2 bijik...pakai 4 bijik...pn baru RM190...kan...
Looks like a good investment huh...? :) :) :)

4 comments:

  1. ye ye je ana ingatkan bola menan si khalysh.. kikiki... mana nak dpt menatang ni ekkk..??menarik gak ni..

    ReplyDelete
  2. hehehe...beli kt shah alam hr tu,cuba tgk kt mudah.my mesti ada... :)

    ReplyDelete
  3. wah..diyana pun kagum gak ni,dah tergoda ni,nak kene gi carik ni..:)

    ReplyDelete